Registrerad: tisdag maj 08 2007, 11.23
Plats: Västerås
Äntligen (12/7 2009) har TopGear testat Focus RS. Jag kanske har missat att någon redan lagt ut klippet på forumet. Den här nya sidan gjorde mig lite förvirrad Finns de redan så är de bara låsa tråden eller ta bort den.
Men iaf här är klippet. Enjoy [-länk-] Sponsring är för fattiglappar. Jag har inte någon sponsor, men inte några pengar heller för den delen.
Registrerad: söndag december 05 2004, 21.29
Plats: Söderhamn
såg det på TV, ganka värdelöst att hammond kommer i en bil med bur och plastrutor och r-däck skall man jämföra bilar så skall man jämföra bilar som är lika och inte en som är racing byggd men focusen är ju bäst som allround bil
Registrerad: tisdag maj 08 2007, 11.23
Plats: Västerås
STefan skrev ...
såg det på TV, ganka värdelöst att hammond kommer i en bil med bur och plastrutor och r-däck skall man jämföra bilar så skall man jämföra bilar som är lika och inte en som är racing byggd men focusen är ju bäst som allround bil
De kanske inte finns något annat att jämföra med
Såg det också på tv, ska sanningen fram så hade jag väl kanske förvänta mig lite mer av TopGear. Den tog Golf r32 på banan iaf. Det är jag nöjd med så man kan gnugga det i ansiktet på kompisar som är sålda på VW
Sponsring är för fattiglappar. Jag har inte någon sponsor, men inte några pengar heller för den delen.
Registrerad: måndag juli 21 2003, 10.00
Plats: Sverige
STefan skrev ...
Jag håller inte riktigt med dig STefan. Jag tycker det var en mycket bra och intressant test (bortsett från den urflippade "flygande starten") då det trots allt är två produktionsbilar i "standardutförande" som jämförs. Det är ju dessa två bilar som i dagsläget tävlar om "tronen som snabbast FWD" bil. Ford och Renault har ju bara valt lite olika vägar (effekt, storlek, vikt etc.) att komma dit...
Registrerad: söndag december 05 2004, 21.29
Plats: Söderhamn
Focus RS skrev ...
STefan skrev ... såg det på TV, ganka värdelöst att hammond kommer i en bil med bur och plastrutor och r-däck skall man jämföra bilar så skall man jämföra bilar som är lika och inte en som är racing byggd men focusen är ju bäst som allround bil
Jag håller inte riktigt med dig STefan. Jag tycker det var en mycket bra och intressant test (bortsett från den urflippade "flygande starten") då det trots allt är två produktionsbilar i "standardutförande" som jämförs. Det är ju dessa två bilar som i dagsläget tävlar om "tronen som snabbast FWD" bil. Ford och Renault har ju bara valt lite olika vägar (effekt, storlek, vikt etc.) att komma dit... /Per-Anders.
testet var bra, men jag tycker att renaulten är för extrem för att jämföras med en normal bil med baksäte och bagage osv och som kan användas i den vanliga vardagen alla dagar i veckan det kan man ju knappast med renaulten, lite svårt att ta med familjeni den och åka och storhandla