Forum

Ford Focus Club Sweden :: Forum :: FFCS :: Foto - Media

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Efterlängtat inslag på Focus RS
Moderatorer: Tobbe, Llhweiir, Richard, STefan, rionesco, ansari, nilbri
Författare Post
jugge
onsdag juli 15 2009, 18.10
kazuyaba

Registrerad medlem #893
Registrerad: tisdag maj 08 2007, 11.23
Plats: Västerås

Äntligen (12/7 2009) har TopGear testat Focus RS. Jag kanske har missat att någon redan lagt ut klippet på forumet. Den här nya sidan gjorde mig lite förvirrad Finns de redan så är de bara låsa tråden eller ta bort den.

Men iaf här är klippet. Enjoy
[-länk-]

Sponsring är för fattiglappar. Jag har inte någon sponsor, men inte några pengar heller för den delen.
Tillbaka till toppen
STefan
onsdag juli 15 2009, 18.43
(S)Max OFocuserad

Registrerad medlem #398
Registrerad: söndag december 05 2004, 21.29
Plats: Söderhamn

såg det på TV, ganka värdelöst att hammond kommer i en bil med bur och plastrutor och r-däck
skall man jämföra bilar så skall man jämföra bilar som är lika och inte en som är racing byggd
men focusen är ju bäst som allround bil
Tillbaka till toppen
Webbsajt
jugge
onsdag juli 15 2009, 19.50
kazuyaba

Registrerad medlem #893
Registrerad: tisdag maj 08 2007, 11.23
Plats: Västerås

STefan skrev ...

såg det på TV, ganka värdelöst att hammond kommer i en bil med bur och plastrutor och r-däck
skall man jämföra bilar så skall man jämföra bilar som är lika och inte en som är racing byggd
men focusen är ju bäst som allround bil

De kanske inte finns något annat att jämföra med

Såg det också på tv, ska sanningen fram så hade jag väl kanske förvänta mig lite mer av TopGear. Den tog Golf r32 på banan iaf. Det är jag nöjd med så man kan gnugga det i ansiktet på kompisar som är sålda på VW

Sponsring är för fattiglappar. Jag har inte någon sponsor, men inte några pengar heller för den delen.
Tillbaka till toppen
brumbrum
onsdag juli 15 2009, 21.03

Registrerad medlem #942
Registrerad: söndag juli 22 2007, 09.02
Plats: Stockholm

Klippet funkar inte längre tyvärr..
Tillbaka till toppen
Randal
onsdag juli 15 2009, 23.27
randal
Registrerad medlem #1193
Registrerad: lördag juli 19 2008, 20.23
Plats: Ljungsbro

Finns här: [-länk-]

Garaget: [-länk-]
Tillbaka till toppen
Focus RS
torsdag juli 16 2009, 12.09

Registrerad medlem #35
Registrerad: måndag juli 21 2003, 10.00
Plats: Sverige

STefan skrev ...

såg det på TV, ganka värdelöst att hammond kommer i en bil med bur och plastrutor och r-däck skall man jämföra bilar så skall man jämföra bilar som är lika och inte en som är racing byggd men focusen är ju bäst som allround bil

Jag håller inte riktigt med dig STefan. Jag tycker det var en mycket bra och intressant test (bortsett från den urflippade "flygande starten") då det trots allt är två produktionsbilar i "standardutförande" som jämförs. Det är ju dessa två bilar som i dagsläget tävlar om "tronen som snabbast FWD" bil. Ford och Renault har ju bara valt lite olika vägar (effekt, storlek, vikt etc.) att komma dit...

/Per-Anders.

Ordförande, sponsor- och banträffsansvarig i FORD CLUB SWEDEN
.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
maggie
torsdag juli 16 2009, 12.55
mago

Registrerad medlem #1330
Registrerad: söndag april 05 2009, 16.39
Plats: I sverige

Kanske vi får se en Focus RS-R snart, med plastrutor, ingen inredning, slicks, kolfiberhuv.... ?

- Man kan alltid gasa sig loss -
Tillbaka till toppen
STefan
torsdag juli 16 2009, 19.54
(S)Max OFocuserad

Registrerad medlem #398
Registrerad: söndag december 05 2004, 21.29
Plats: Söderhamn

Focus RS skrev ...
STefan skrev ...
såg det på TV, ganka värdelöst att hammond kommer i en bil med bur och plastrutor och r-däck skall man jämföra bilar så skall man jämföra bilar som är lika och inte en som är racing byggd men focusen är ju bäst som allround bil
Jag håller inte riktigt med dig STefan. Jag tycker det var en mycket bra och intressant test (bortsett från den urflippade "flygande starten") då det trots allt är två produktionsbilar i "standardutförande" som jämförs. Det är ju dessa två bilar som i dagsläget tävlar om "tronen som snabbast FWD" bil. Ford och Renault har ju bara valt lite olika vägar (effekt, storlek, vikt etc.) att komma dit... /Per-Anders.

testet var bra, men jag tycker att renaulten är för extrem för att jämföras med en normal bil med baksäte och bagage osv och som kan användas i den vanliga vardagen alla dagar i veckan det kan man ju knappast med renaulten, lite svårt att ta med familjeni den och åka och storhandla
Tillbaka till toppen
Webbsajt

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Färgnyckel:
Huduv Administratör, Administratör, Forum Moderator, Medlem

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF