Registrerad: fredag juli 17 2009, 13.56
Plats: Stockholm
Traskade in på ford sätra idag. Präktiga jävla fjollor som sitter bakom datorerna på service/reservdelar. Jag behöver koden till min original stereo då min syster skall ha den. Frågade först reservdelar. Han kollade i datorn och suckade fram o tillbaka, och kom fram till att tyvärr den är inte inskriven i vårat system du får tala med verkstad. Ja visst tänkte jag inga problem. Går till verkstad, han frågar om jag har bilen med mig? Ehh ja, har du stereon med dig? Nej det hade jag ju inte eftersom ja kom direkt ifrån jobbet. Nej då kunde han inte hjälpa mig. Sen så går en gammal granne förbi som jobbar som mekaniker där. Frågar han på skoj om han kan fixa min kod. JA säger han, och ger mig min kod. Den fanns visst inskriven i datan men gubbjäveln orkade väl inte trycka på en knapp för att få fram den. Aldrig mer skall jag gå dit. Någon som har tips på BRA ford verkstad i södra stockholm?
Ford i Sätra (Stockholm). Jaja. Jag behövde nytt batteri till startnyckeln. Åkte dit eftersom det är nära jobbet. Bad dem sätta i batteriet. Gick åt 3 gubbar för att få dit batteriet. Och inte blev det bra heller. Kan inte "vicka" på nyckelringen. Jag gav upp.
Jag anlitar bara Upplands Motor som gjort mycket för mig (bil) Fårrd [-länk-]
Registrerad: fredag februari 13 2004, 09.57
Speicher Auto i Flemingsberg har jag bra gott att säga om - mycket bra service! Dessutom ligger de nära pendeln om man skall ta sig in till stan medans de jobbar på bilen.
Registrerad: tisdag juli 06 2010, 21.25
Jag är också än så länge nöjd med Speicher i Flemingsberg. Gjorde ett oljebyte där + däckbyte. Bytet tog 20 min, men Lasse satt och pratade med mig/svarade på mina frågor om bilen i över en timme. Jag hade också tappat stereo-nyckeln. De har inte fixat ett problem jag har med bilen än men jag det beror inte på att de är oärliga eller så utan snarare på att problemet är lite konstigt och ovanligt, vad jag förstått här i forumet. Men testa dom definitivt.