På den adressen hittar ni ofantligt många sidor som hostar era bilder gratis.
Själv använder jag mig av flickr för alla mina bilder. Jag betalar ca 200:- per år och då kan jag ladda upp hur mycket bilder jag vill.
På flickr skapar man album och collections om man önskar det, alla bilder ligger i en "photostream" som t ex min [-länk-] ett album kan se ut så här [-länk-] och en collection [-länk-]
fotnot: Anledningen till att jag tipsar om detta är att med dagens kameror tas det gärna bilder på uppåt 10mb och det är alldeles för mycket för ffcs server utrymme att klara av. Därför uppmanar jag er som lägger upp bilder att försöka samla era bilder på bildsidor på nätet. I dagsläget har vi 5 gig utrymme på servern och av dessa 5 gig är det bara ca 500mb ledigt. Vad som händer när vi fyllt serverutrymmer är att man bemöts av ett felmeddelande om att filutrymmet på servern är fullt och sidan inte går att visa.
Är ni osäkra på hur man sedan länkar hit bilderna och intresset är tillräckligt kan jag plita ihop en guide till detta.
[ Redigerat fredag november 27 2009, 18.23 ] /Tobbe
Registrerad: måndag juli 21 2003, 10.00
Plats: Sverige
En liten fråga...
Har Ni stängt ner det befintliga galleriet eller? Och är tanken att det skall vara nerstängt för gott? Om ja, så skulle jag vilja få möjlighet att ladda ner mina projektbilder därifrån...