Registrerad: torsdag mars 04 2010, 01.51
Plats: e-tuna
Hej! nu är det så att min focus 1.6 gör lite missljud från motor, som knackningar och gnissel ljud ifrån sig. gnissel ljud låter ungefär såhär: bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz det har hänt 3 gånger senaste veckan. det händer oftats när den är kall men då har jag ändå kört i kanske 10 minuter, men senaste gången hade jag kört bilen ett bra tag, och då knackar det och gnisslar. Jag har nyligen bytt kamrem för ungefär en månad sen hos Meca. gick tillbaka och fråga men han sa att det inte var kamrem När det lät första gången så åkte jag till mekanikern med desamma men ljudet försvann när jag va påväg dit! Samma sak hände andra gången. När jag väl kommit fram försvinner ljudet och motorn låter normalt. försökte lyssna vart ljud kom ifrån och då lät det som det kom från remmar, generator och annat som var bredvid, kanske en ventil? men då låter väl det inte bara ibland? borde inte motorn gå ojämt om det är något från motorn? Jag kanske är ute och cyklar men jag är tacksam för svar.
Registrerad: torsdag mars 04 2010, 01.51
Plats: e-tuna
Jag hade för lite olja ett tag sen fyllde jag på med en olja som inte rekomenderas av ford. den va tydligen för tjock, och kunde inte smörja ordentligt. ganska känsliga i motor på focusarna sa mekanikern.